A magyarok és technikai innovációk
A Samsung fogyasztói szokásokról készített felmérést. A kérdőíves kutatás során az eredmények alapján, ismét a hátunkat nézi Európa. Igaz a foci EB tükrében ez az adat nem annyira meglepő, mégis érdemes egy pillanatra elmerülni a siker hullámaiban.
Az okosotthon rendszerek tekintetében az innovatív megoldások hajnala akkor hasadt a felhasználók egén, amikor a vezetékes rendszereket szép lassan felváltotta a vezeték nélküli rendszerek. Alapvetően ennek a hasznossága leginkább ott érhető tetten, amikor a meglévő infrastruktúrát nem kell bolygatni, nem kell falakat szétdönteni azért, hogy a rendszer beépítésre kerüljön.
Továbbá a vezeték nélküli okosotthon rendszerek – a FIBARO is ilyen – a felhasználó számára bármikor tovább vihető egy másik lakásba, ergo költözés során sem igényel komolyabb logisztikát a rendszer mozgatása.
A felmérés kimutatta, hogy minden második magyar figyelemmel kíséri az új technikai innovációkat, sőt a többség még az elektronikai eszközök paramétereire is figyel. Az európai átlag alig éri el a 45%-t és a témát érintő hírekre sem mozdul rá.
Bármelyik korosztályt vizsgáljuk is, a nők minden esetben nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit.
A 16-24 éves korosztályban a legszembetűnőbb a különbség (férfiak 3 százaléka, nők 20 százaléka), ami a kor előre haladtával mérséklődik, de még 65 év felett is kétszer annyi nő érzi így, mint férfi.