5 tipp a felügyeleti rendszerben rejlő lehetőségek kihasználására

Egy felügyeleti rendszer minden vállalkozás számára jelentős befektetés, és mint minden beruházásnál, ennek is szeretnéd látni a megtérülését. Gyakran azonban olyan rendszerekkel találkozunk, amelyek nem használják ki teljes potenciáljukat. 5 tippet nyújtunk most ahhoz, hogy a felügyeleti rendszer is a maximumon tudjon teljesíteni.

Kezelői oktatás

A mai üzleti világban minden rendszer használatához egy bizonyos szintű ismeretre van szükség, minden eszköz üzemeltetése megkíván egy alap tudást. A felügyeleti rendszer sem különbözik ettől.

Keresse szakértő kollégánkat Szikra Gábort a +36(20)369-8612 telefonszámon vagy írjon nekünk e-mailt!

A kezelőket, felhasználókat ki kell képezni hogyan használják, hogyan követhetik figyelemmel az élő képeket, hogyan nézhetik vissza a felvételek, hogyan készíthetnek mentést, vagy hogyan módosíthatják a felhasználók körét. Ha a vállalatodnak több telephelye van, akkor hasznos lenne egy olyan képzési programot létrehozni, ami minden telephelyre kiterjed, az összes felhasználó számára szól, nem csak a központi helyen lesznek képzettek az alkalmazottak.

Ha tudják hogyan kell használni a rendszert, akkor már tettél egy nagy lépést a felügyeleti rendszerben rejlő potenciál kihasználására.

Jelszavak

Több olyan rendszert is láthattunk, amelyekhez a felhasználók nem tudnak hozzáférni annak az egyszerű ténynek köszönhetően, hogy nem tudják a jelszót. Ha van olyan rendszerünk, amelyet jelszóval védett, de emiatt nem tudjuk megfelelően használni, ne habozzunk és azonnal vegyük fel a kapcsolatot a szolgáltatóval. Ne egy belépési hibán ússzon el a felügyeleti rendszer megfelelő használata, merjünk segítséget kérni!

Ami viszont nagyon fontos, hogy csak azért, hogy ne kelljen új jelszót megjegyezni, vagy hogy nehogy elfelejtsük: soha ne használjuk az alapértelmezett jelszót, mindig állítsuk át egy megfelelő karaktereket használó, nehezen feltörhető, biztonságos jelszóra. Ha kell, írjuk fel egy olyan programba vagy applikációba, ami védett és jelszavak tárolására tervezték. Csak az férhessen ehhez a jelszótárolóhoz is, akinek felhatalmazást adunk hozzá.

Nem megfelelő kamera kép

Figyeljünk arra, hogyan helyezzük el a kamerákat, ne tegyük olyan helyre, ahol valami belóghat a kamera képébe, vagy ahol nem látja be a terület egészét, megfelelő helyen elhelyezve a lehető legnagyobb területet tudjuk lefedni vele. Belóghat néha egy faág, amely a kamera elé nőtt, vagy okozhatja a hibát, hogy elromlott, megrongálták, elállítódott valamiért, akár csak kilazult a rögzítés, vagy megtörténhet, hogy csak túl erősen süt bele a nap. 

Keresse szakértő kollégánkat Szikra Gábort a +36(20)369-8612 telefonszámon vagy írjon nekünk e-mailt!

Ezeket a hibákat könnyedén lehet javítani, annak érdekében, hogy a kamera a legtökéletesebb képet mutassa, számodra pedig a legnagyobb biztonságot jelentse.

Működés ellenőrzése

Mint minden más technológiai vagy elektronikai termék, a megfigyelő rendszerek is meghibásodhatnak. Ide tartoznak a rendszer részei, a merevlemezek, a kamerák, a vezeték nélküli kapcsolat vagy akár a kapcsolók, vagy a kábelezés. Sajnos sokszor megtörténik manapság is, hogy amikor a vállalatok próbálják visszanézni a kívánt felvételeket egy lopás vagy betörés, vagy bármilyen eset miatt, csak akkor jönnek rá, hogy a merevlemez, amin tárolták a felvételeket már hetekkel ezelőtt meghibásodott, vagy az adott kamera képe nem kivehető, mert valami elállítódott már napokkal korábban, esetleg a távoli hozzáférés nem működik és eddig észre sem vették.

Ne vedd félvállról a rendszer folyamatos felülvizsgálatát, ellenőrzését. Ha előre ütemezett időszakokban megteszed, kisebb lesz az esélye, hogy valamilyen hibát nem vettél észre és nem javítottad időben. Ellenőrizd vagy szakértővel ellenőriztesd, hogy a rendszer minden funkciója megfelelően működik-e.

Nyugalmad és vállalatod biztonsága érdekében érdemes eleve ilyen szolgáltatóval együtt dolgozni, aki előre ütemezett karbantartási és ellenőrzési időpontokat jelöl ki azon felül, hogy bármikor készséggel állnak rendelkezésre, ha hibát tapasztalsz.

Használjuk minél rendszeresebben!

Ha nem használjuk, csak van ilyen rendszerünk, akkor semmit nem használ a biztonsági protokollban. Ne csak dísznek legyen, használjuk is. 

Számos alkalommal találkozhatunk olyan rendszerekkel, amelyeket éppen nem használnak, vagy soha nem is használták. Szervezeted igényei alapján állította össze egy szakértő csapat ezt a rendszert, időt, energiát és pénzt öltél bele, ne hagyd veszni.  

Felügyeleti rendszere hatékony eszköz lehet a vállalkozás különböző aspektusait figyelemmel kísérni, valamint a biztonságot megteremteni és a hatékony működés biztosítani.

Ha nem tudod, hogyan használd, keresd fel újra a szakértő csapatot, aki telepítette és segítenek megértésben és működtetésében. 

Ez csak pár apróbb lépés annak érdekében minél tökéletesebb legyen a biztonsági rendszer a vállalkozásokban. Ismerjünk meg minél több lehetőséget, hogyan tökéletesíthessük még, milyen rendszerek állnak ehhez rendelkezésre, mikre kell még odafigyelni.

Keresse szakértő kollégánkat Szikra Gábort a +36(20)369-8612 telefonszámon vagy írjon nekünk e-mailt!