Tűzvédelmi változások a hibrid munkarendszerben
A világjárvány elhozta számunkra a munka világában az új rendszert a hibrid munkavégzést. Ugyan a COVID előtt is bizonyos munkáltatóknál már lehetőség volt otthoni munkavégzésre, de a járvány során hatalmas teret hódított magának, és úgy tűnik, hogy ugyan mérséklődött mértéke, de hosszú ideig itt marad még velünk ez a munkamódszer. Ez a változás azonban potenciálisan tűz- és biztonsági kockázatokat okozhat, mivel nagyobb az esélye annak, hogy az irodákban és épületekben lényegesen kevesebb ember dolgozik majd, és néhány ingatlan akár teljesen üres lesz.
Ha az Ön cégénél is megmaradt a hibrid munkarend, ha a kisebb létszám miatt megváltoztatta a helyiségek elrendezését, esetleg az egyterű nagy helyiségeket átrendezte, vagy akár megváltoztatta az épület használati módját, akkor Önre és a tűzbiztonságért, valamint a személyi biztonságért felelős személyre hárul a tűzveszély felmérésének a feladata.
Segítségül összegyűjtöttük, hogy mire érdemes Önnek is figyelnie ebben a megváltozott helyzetben
Épület elrendezésének módosítása
Minden vállalkozás számára a kiadások között az egyik legnagyobb költség az ingatlan költsége, akár bérlés, akár tulajdonlásról beszélünk. Természetes, hogy az ingatlan felhasználása vagy az épület elrendezése megváltozhat egy új munkarendszer során. Kevesebben vannak az irodában, kisebb területen is elférnek. Átrendezte a helyiségben a munkaasztalok, munkaállomások és szekrények helyét, vagy teljesen új funkciót kapott egy terület, esetleg bizonyos részeit az ingatlannak már nem is használja, így nem tartózkodik ott már senki. Ezekkel a módosításokkal párhuzamosan ha nem végzett új tűzbiztonsági kockázat elemzést, nem vizsgálta felül a tűzvédelmi rendszerét, akkor ennek gyorsan tegyen eleget, hiszen a korábbi tűzvédelmi tervezés során kialakított rendszer már nem felel meg a módosított elrendezés teljeskörű védelmére. Nem utolsó sorban más biztonsági rendszereit is érdemes átgondolnia egy ilyen változtatás után.
Keresse szakértő kollégánkat Szikra Gábort a +36 (70) 466 0659 telefonszámon vagy írjon nekünk e-mailt!
Tűzveszély értékelése
A tűzveszély kockázat felmérése során egy szakértő személy megvizsgálja az ingatlant,a helyiségeket, annak érdekében, hogy felmérje a tűzveszély lehetőségét, a tűz kitörésének valószínűségét és a tűz következményeit. Azonosítja a tűzveszélyt, hogy Ön minden intézkedést meg tudjon tenni a tűz elkerülésére, a lehetséges okok megszüntetésére, vagy egy tűz okozta incidens során a károk csökkentésére. Az ingatlanban vagy annak használati módjában történt bármilyen változtatás szakértő felülvizsgálatát igényli. Több home office is pedig már megváltoztatja az ingatlan használatának módját, így érdemes újra felülvizsgálni a tűzjelző rendszerét a megfelelő működés érdekében.
Keresse szakértő kollégánkat Szikra Gábort a +36 (70) 466 0659 telefonszámon vagy írjon nekünk e-mailt!
Üres épületek, épületrészek
Az otthonról dolgozók számának növekedése eredményezheti, hogy egész épületek, épület szárnyak vagy emeletek teljesen üresen maradnak. Akár csak pár napról beszélünk, mert minden munkavállaló egyszerre maradt home office azokra a napokra, vagy egy hosszabb időszakra teljesen kiüresedett épületrészről, a biztonság kell hogy az első legyen mindig. Ha nincs bent senki, az nem jelenti azt, hogy nem történhet semmilyen incidens. Az elhagyatott, vagy alig használt területeken pedig a tüzet is nehezebb észrevenni, ha nincs hozzá megfelelően kialakított és karbantartott tűzjelző rendszere. Ha pedig ezt Ön vagy a biztonsági személyzete erre nem fordít figyelmet, mint ahogy már említettük korábban is, az komoly felelősségre vonással járhat egy tűzeset során. A tűzvédelembe be kell vonni minden területet, akár üresen áll, akár használatban van. Ön is nyugodtabban hajtja majd álomra a fejét minden este, ha nem attól kell rettegnie, hogy napok óta nem ellenőrizte senki az üres helyiségeket és esetleg pont most okoz majd tüzet valami ezen a területen.
A hibrid munkamódszer új fejezetet nyitott életünkben, új rendszer igényét hozta el számunkra. Ehhez az újdonsághoz pedig a korábbi biztonsági rendszereket is hozzá kell igazítani. Ne hagyja megválaszolatlanul a megváltozott igényeket, ezzel is biztosítva Ön, alkalmazottai és cége jövőjét. Segítünk ebben a változásban!